STRAIPSNIAI
Kazimieras GRABYS
Lietuvos visuomenės tarybos valdybos narys
TAUTA TURI ŽINOTI
Su Vasario 16-sios šventėmis!
Jau mėnuo kaip nušurmuliavo sausio 13-ji nusinešdama ir niezabudkių šešėlį. Tačiau vis dažniau išlenda Tautos istorinės atminties naikinimo ženklai. Tai trispalvės ir ją saugančiųjų piliečių niekinimas, LR Žvalgybos ir LR Kriminalinės žvalgybos įstatymų keitimas. Šiuo įstatymu žvalgybos institucijoms atsirastų nevaržoma antikonstitucinė teisė persekioti LR piliečius, Lietuvos žydų asociacijos Izraelyje antilietuviškų pareiškimų su kaltinimais lietuviams išplatinimas… Todėl vėl ir vėl turime sugrįžti prie spartėjančių Tautos ir jos didvyrių niekinimo akcijų viešinimo bei mūsų garbingos įstorinės atminties gynimo.
Neužmirštuolę (Niezabudkė) pirmą kartą panaudojo Niufaundlendas 1917 metais. Mažus neužmirštuolių žiedus žmonės tąkart jau segėsi į drabužius – tam, kad primintų apie aukas Somos mūšyje. Vėliau neužmirštuoles atrado Vokietijos masonai – 1926 jie neužmirštuoles ėmė naudoti kaip simbolį, skatinantį labdarą – kad būtų neužmiršti vargšai ir tie, kas negali pasirūpinti savimi.
Kiek vėliau, kai Vokietijoje įsitvirtino nacių režimas, neužmirštuolė tapo dar ir simboliu, kuris nacių okupuotoje Europoje leisdavo masonams atpažinti vieniems kitus. Paskutiniais metais neužmirštuoles naudoja rusija Maskvos kurantų fone per gegužės 9-ją, kaip vieną iš II-jo pasaulinio karo pergalės simbolių.
Lietuvoje Neužmirštuolė atsirado 2014 metais – tąsyk konservatoriai ir liberalai inicijavo jos platinimą, visur spausdinosi, karpėsi iš popieriaus gėlytes ir primygtinai jas segė į drabužius, net kariams savanoriams, užgoždami šimtmečiais išnešiotus Gedimino stulpus, Vytį ir trispalvę, platino Facebook profiliuose.
Prisiminkime, kaip šis ženklas Lietuvoje atsiranda. 2014 m pirmąsyk, žydrąsias gėleles užsisegė jos ambasadorė – LR Prezidentė D. Grybauskaitė ir kiti jos svitos asmenys su konservatoriais priešakyje.
Deja, tapo akivaizdu, kad ši naujo ženklo įvedimo akcija supriešino visuomenę. Neužmirštuolė iki šiol tebekelia aistras, skatina pyktį ir nesusikalbėjimą. Jei jo kūrėjai išties norėjo visus apjungiančio ir didvyrius pagerbiančio simbolio, o ne siekė kažko kito, tai gavosi priešingai. Ir kaip bebūtų keista ta supriešinimo akcija nenutraukiama ir nestabdoma jau 5 metai. Iš to galima padaryti prielaidą, kad šio ženklo platinimo iniciatoriai konservatoriai ir liberalai bei prezidentė D.Grybauskaitė siekė Tautos supriešinimo.
Sąjūdis grąžino Stalino komunistų išstumtus tautinius ir valstybingumo simbolius, kurie buvo gaivinami ir puoselėjami iš Sąjūdžio būstinių, todėl visi greit pajuto jų mobilizacinę galią telktis bei vienytis, o ši žydra gėlelė, arba brendas, kaip ją atvirai pavadino jo kūrėjas V. Saldžiūnas, buvo nuleistas iš viršaus, iš valdžią bei galią turinčių ir juos aptarnaujančiųjų rato, nesivarginant melagingais argumentais. Ji ir iki šiol palikta „nesutarimo ir kiršinimo akmeniu“, ant kurio kasmet vėl ir vėl suklumpama.
Pagal Rasą Čepaitienę akivaizdu, kad esminės neužmirštuolės funkcijos yra šios. Ja pirmiausia paženklinami savieji, egzistuojančiai oligarchinei neonomenklatūrinei sistemai, elitui ir privilegijuotiesiems priklausantys draugai bei jų grupės, vis intensyviau siekiantys monopolizuoti istorijos perrašymą bei aktyviai trinti atminimą, taip atskiriant save nuo priešų, svetimųjų, šiai sistemai nepriklausančių. Antra, šis konfliktiškas brukamo ženklo demonstarvimas nėra joks atsitiktinis jo trūkumas ar yda, o tiesiog privalumas, padedantis iškart ir neklystant atlikti savųjų ir svetimųjų atskyrimą.
Trečia, tuo patikrinamas visų likusių piliečių lojalumas esamai oligarchinei sistemai, todėl neužmirštuolės taip atkakliai, privaloma tvarka, diegiamos darželiuose bei mokyklose, valdiškose biudžetinėse įstaigose, net krašto apsaugos sistemoje ir per LRT, tam atvirai pasitelkus administracinius svertus bei resursus, ir jokiu būdu nėra paliktos savaiminiam, ir savanoriškam entuziazmui.
Neužmirštuolės šiuo atveju puikiai uždengia jai ir kitiems, tomis dramatiškomis dienomis tyliai stovėjusiems po medžiu, nepatogius klausimus: kur ir kieno pusėje buvote tomis lemiamomis 1991 m. sausio dienomis? Tuo pačiu ,,niezabudkė“ tam tikrai publikai siunčia signalą apie sovietinių atminimo tradicijų prisiminimus…
Tuo pačiu paslapčia, pamažu imama keisti ir patį Sausio 13-osios minėjimo tikslą – žuvusieji už Lietuvos laisvę, už Vasario 16-osios Respubliką, paverčiami kovojusiais už abstrakčią, laisvamanių, neoliberalų trokštamą, laisvę...
Gal dar neužmiršome kuo pasibaigė Lukiškio aikštės memorialo tautos didvyriams, su dvasiniu-įstoriniu simboliu ,,VYTIS”, likimas? Ką reiškia ,,Baltasis VYTIS’’? Vytis turi būti suvokiamas irgi ne lėkštai tiesmukai (neva „militarizmo simbolis“), o dvasiškai. Taigi „baltas raitelis raudoname lauke gali simbolizuoti ne tik protėvio karžygio vėlę, bet apskritai anapusinį dvasinį pagalbininką – archetipinį Dvasios karį, kurio pageidautinas pasireiškimas žmogaus sieloje – skaidri, sutelkta, bebaimė („balta“) kario dvasia viduryje kruvinos („raudonos“) gyvenimo sumaišties“.
Taigi šuoliuojantis į ateitį ir skatinantis atgimimą Baltasis raitelis ne atsitiktinai atsidūrė prezidentinės vėliavos centre. Tai priesakas ne tik Prezidentui, kaip vyriausiajam kariuomenės vadui, bet ir protėvių mums visiems palikta tauraus gyvenimo nuoroda žengti Doros ir Darnos keliu. Ar tik ne to globalistiniai tautos priešai labiausiai ir bijo?
Biblijoje parašyta: ,, Aš pažvelgiau, ir štai pasirodė baltas žirgas ir ant jo raitelis (KRISTUS), turintis lanką. Jam buvo duotas vainikas, ir Jis išjojo kaip nugalėtojas, kad dar nugalėtų". (Apr 6,2)
Primenu, nors Lietuvos visuomenės ir Vilniečių apklausoje dalyvavusių 75 proc. pritarimu bei LRS sprendimu, Lukiškių aikštėje dar prieš gerus metus šis valstybės įstorijos reprezentavimo paminklas jau turėjo ten puikuotis. Deja, LRV Kultūros ministrės Lianos Ruokytės (Džionson), miesto mero R.Šimašiaus, šiuolaikinio meno centro (ŠMC) vadovo K.Kuizino, ir kitų neaiškios komisijos dalyvių sprendimu, atkeliavo sovietinės ir pasaulinės-liberaliosios stovyklos A.Labašausko „Laisvės kalvos-BUNKERIS“ (su miestelėnų pagulėjimu ir šunelių pavedžiojimu) projektas. Vienintelei iš ES, Lietuvos Sostinei Vilnius, reprezentacinės aikštės su garbingos tautos įstorijos memorialu, pastatyti neleista. Kokios juodosios jėgos įtakoja Lietuvos Seimą, Vyriausybę bei Prezidentūrą belieka tik spėlioti.
Paskutiniu metu nacionaliniai simboliai atvirai išstumiami arba slapčia nukabinami, pakeičiant juos niekuom nepasižyminčiais naujadarais „brendais“, taip atsitiko ir su Vyčiu, numatytu Lukiškių aikštei, ir Baltijos kelią primygtinai siejant su kardelio gėlės simboliu. Įžūliai bandoma viską uzurpuoti, kad būtų naudojami tik ten ir tik tiek, kiek dar yra reikalingi globalistinei-oligarchinei sistemai atlikti reprezentacinę-dekoratyvinę funkciją, tuo pačiu iš jų atimant įstorinės politinės mobilizacijos įrankio galią.
Ar pamenate Vilniaus policijos išpuolį per š.m. sausio 03d. Kazio Škirpos gatvėje, didelė rizika iškylo ir trispalvei, net nepaisant jos konstitucinio statuso. Juk tai atskleidė parodomasis mokytojos Astros sutramdymas. Ar supratote? Tas pats simbolis teisingose, „saviškių-sisteminių“ rankose yra tinkamas ir nedraudžiamas, o svetimųjų t.y. Tautos rankose – jau suterštas, išniekintas ir vertas konfiskavimo, kaip nusikaltimo įkaltis. Ką ir padarė pareigūnė Karina, atėmusi trispalvę iš jai laikyti netinkamų ,,fašistės ‘’ rankų.
Šiandieninis aktualiausias ir skaudžiausias klausimas, tai Tautos didvyrių menkinimas ir istorinės atminties trinimas. Daliaus Stanciko straipsnyje ,,Kodėl nepasitikima žydų gelbėtojais” (Tiesos.lt redakcija) konkrečiau aprašytas mūsų Tautos puolimas ir žeminimas, lietuvius priskiriant prie aktyvių holokausto dalyvių nainant žydus II- jo pasaulinio karo metais. Štai paskutiniai įvykiai: J. Noreikos generolo ,,Vėtros” atminimo lenta pradžioje sudaužoma, o vėliau ir naktinio R.Šimašiaus suorganizuoto reido metu nukabinama, Kazio Škirpos gatvės pavadinimas pakeičiamas į ,,Trispalvės”, nuo Gedimino pilies, Lietuvos savanorių karių atminimo lenta su jų pavardėmis 1919.01.01d. ten iškėlusių Trispalvę, nukabinama.
Tai buvo padaryta paklusniai įgyvendinant Lietuvos žydų bendruomenės (LŽB) pirmininkės F.Kukliansky ultimatyviais reikalavimais, pasitelkiant įžūliu valstybės šantažavimu, kaip žydų bendruomenės sinagogos uždarymas. Kaip bebūtų keista, vietoje valstybės atsakingų pareigūnų keistos tylos, Tautos istorinę atmintį apgynė Lietuvos žydų Litvakų organizacijų žurnalistas V. Karakorskis (www.valstietis.lt).
Jo nuomone uždarydama sinagogą ir keldama ultimatumus dėl Kazio Škirpos bei generolo Jono Noreikos atminimo Lietuvo žydų bendruomenės (LŽB) vadovybė peržengė visas ribas ir pakenkė valstybei tarptautiniu mastu – Situaciją vertinu kaip visišką absurdą. Tai nesėkminga vienos personos viešųjų ryšių akcija. Konkrečiai kalbu apie LŽB pirmininkę Fainą Kukliansky. Kita vertus, tai yra valstybės šantažavimo įžūlaus reketo faktas bei begėdiškas ir nepriimtinas ultimatumas. Štai daug ka pasako F.Kukliansky biografiją. Ji yra sovietinės teisėsaugos sistemos žmogus – sovietiniais laikais dirbo milicijoje, vėliau – prokuratūroje, o dabar yra žinoma advokatė.
nuotr. Faina Kuklianskyj
Negana to, kaip vienas iš 1941m. birželio 23-28 dienos tautos sukilimo prieš bolševikinės Rusijos okupantus, Jonas Noreika Generolas ,,Vėtra” buvo apkaltintas bendradarbiavimu su fašistais, ir priskiriamas prie žydų žudymo organizavimo. Deja, ir čia tikroji informacija yra nutylima arba iškraipoma.
Remiantis Lietuvos Gyventojų Genocido Tyrimo Centro informacija, Tiesos.lt įvairių žurnalistų publikacijomis, LR teismų galutinias sprendimais bei naujomis Centro pažymomis, Tiesos.lt publikacijoje „Jonas Noreika organizavo žydų gelbėjimą Šiauliuose – atskleidžia rasti dokumentai, tarp jų – ir kunigo Jono Borevičiaus liudijimas JAV teisme“ . ) LGGT Centras praėjusių metų kovo 27 savo paaiškinimuose apie Joną Noreiką paskelbė tokią išvadą:
„J. Noreika priklausė antinaciniam Šiaulių pogrindžiui, kuris gelbėjo žydus, J. Noreika padėjo žydų gelbėtojams“. Tačiau komunistinei-sovietinei sistemai tokie faktai yra niekai bei tam pataikaujantys linkevičiai, nikžentaičiai, šepečiai, šimašiai, zingeriai ir daugelis kitų, toliau menkina ir šmeižia J.Noreiką, K.Škirpą, net bandyta šmeižti ir A.Ramanauską- --Vanagą. Tai daroma, dėl Lietuvos išlaisvinimo kovų, ir pasipriešinimo dalyvių bei pačio pasipriešinimo okupacijai, istorijos ir jos prasmės sunaikinimo.
Tauta tai turi žinoti ir pasirinkti su kuo toliau ji eis, ar su nebaudžiamo sovietinio komunizmo tarnais, ar su Tautos dydvyriškos išsilaisvinimo kovos šaukliais?!